Menu
For Business Write a review File a complaint
CB Online Shopping Review of Euro Broker / fitnesstimes
Euro Broker / fitnesstimes

Euro Broker / fitnesstimes review: No refund given non delivery of goods 47

D
Author of the review
7:59 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I ordered a treadmill over a month ago...It didn't arrive so I cancelled the order. I still have not received a refund. They don't answer the phone or emails. Many other customers report the same problem. Please do not use this company... It will end in tears.
I am probably going to have to take them to court to get the money back.

Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

47 comments
Add a comment
M
M
MUH
Liphook, GB
Send a message
Nov 13, 2010 3:14 pm EST

I, too, have had similar problems with this company. Although I eventually received my fitness equipment it was missing a piece which, after an awful lot of time-wasting communication, I eventually received but came with no instructions. I am still trying for those... They never reply to e-mails, the phone never gets answered. It is bordering on criminal the way they "operate". Avoid them at all costs.

J
J
JamboPred
GB
Send a message
Dec 05, 2010 7:22 pm EST

Do not use this company!
No product and no refund, no communication. The man is a fraud.

L
L
linda steele
leeds, GB
Send a message
Dec 06, 2010 2:47 pm EST

i ordered treadmill in september stil have not recieved nothing no refund in despair going court

M
M
matt1912
GB
Send a message
Dec 16, 2010 10:30 am EST

ordered item in september for my wifes birthday, still not recieved item asked for refund, am still waiting. Will have to take to court after the 31 days is up. Uses third party card transactions so cant go via credit card company. Do not use this company

M
M
MARJON
Plymouth, GB
Send a message
Dec 23, 2010 8:01 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I too ordered a treadmill in September, no goods and no treadmill £330.00. Phoned to ask about refund was met with a stream of abusive and disgusting language. This man should no be trading - it is about time someone put a stop to him. I have contacted my credit card company and Trading Standards. Looks like the court will be the next step. If you go onto his website he is still selling the treadmill !

C
C
cerberus345
March, GB
Send a message
Jan 16, 2011 10:56 pm EST

I too ordered a treadmill in November 2010 for Xmas. It never arrived and I could not contact the Co by phone and although I got replies to email it was just to fob me off with false promises of rectifying the problem. O n Jan 4 I said I wanted the order cancelled if no delivery by 7 Jan and my money returned, but nothing happened. Luckily I'd paid by credit card so contacted my credit card Co who gave me a refund as a lost order.
Five days later Euro broker phoned me with a stream of abuse for doing this, needless to to I hung up the phone and so far have had no more contact with them.
My advice is avoide like the plague!
Cerberus

K
K
kayola
Bristol, GB
Send a message
Feb 14, 2011 9:27 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I've had a similar experience with this company and bought a games table for delivery before Christmas. Fortunately I canceled the order before 7days and wrote a letter to their company so as to meet their refund policy.
I've been promised to get a refund and I'm yet to receive my refund.
Please avoid this company and Warren Hatton as he's a fraud.
Someone needs to stop him as he's still trading and directing unsuspecting people to purchase from his website.

M
M
MARJON
Plymouth, GB
Send a message
Feb 14, 2011 2:37 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I have now received my refund throught my credit card company for the treadmill that I purchased in September. They were very helpful. I also contacted Trading Standards where the company is based and was then contacted by my local Trading Standards for details of all the correspondence to and from the company. I have been told they are very interested in looking into the company so get onto your local Trading Standards with all your details and hopefully something will be done.
Mr Hatton did e-mail me informing me of a 30 day refund policy, (3 months after I had paid, but 30 days from my cancellation of the order), and my refund was in my bank account a few days later - so dont give up keep going and you may also get your money back. Contact your credit card company who should be able to help. Good Luck!

L
L
lyndon5665
Leeds, GB
Send a message
Feb 14, 2011 3:58 pm EST

I am having the same issues with this company which incidentally has now changed its name to Treadmills Ltd when you link from the fitness times website. I have contacted consumer direct and have also notified trading standards - I am not prepared to let some ### just take peoples hard earned cash and get away with it. Keep pursuing this company in whatever way necessary - as Marjon has advised above . Everyone must report this to their trading standards - go online to consumer direct and get your complaint in there.

R
R
rfo
GB
Send a message
Feb 17, 2011 10:42 am EST

i ordered a table tennis table for my sons xmas . it never arrived ! have now asked for refund still waiting. please do not use any of these companys eurobroker (doncaster) or fitness times.co.uk. have tried phoning in excess of 100 times no answer have had emails answered but every one has had false promises. don t touch with a barge pole .

A
A
Anthony James
GB
Send a message
Mar 05, 2011 11:03 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I have also had the same problem, I ordered a Treadmill on 15 Feb 11 and paid via bank transfer. I have had emails but not received the item. My bank have also stated they cannot help due to the order being a bank transfer (I know this was stupid of me)! Does anyone know if or how i can maybe get my money back? Regards

M
M
MARJON
Plymouth, GB
Send a message
Mar 07, 2011 8:45 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Get in touch with Trading Standards, they were very helpful and wanted all the details of this company so they could further their enquiries - The more of us that complain the better - We may even stop this company trading and stop lining this crooks pockets with our cash! Good Luck.

A
A
Anthony James
GB
Send a message
Mar 07, 2011 9:03 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Thank you. The Trading Standards have since been informed and they requested I write a letter to the company and send it Recorded Delivery. The letter basically stated I would like a refund on non-received goods within 30 days and a response to my letter within 14 days. The letter has been sent today followed by a call to my local police station. The police were also very interested but said I need to honor the 14 days contact before they will take a report on the company, they have stated this will be treated as fraud if I hear nothing from the company.

M
M
MARJON
Plymouth, GB
Send a message
Mar 08, 2011 8:44 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Good Luck. Let me know how you get on. This man needs to be taken off the trading circuit for good.

T
T
TBiddy83
Swindon, GB
Send a message
Mar 09, 2011 8:34 pm EST

Same exact problem here too. I ordered a cross trainer on the 3rd of Jan 2011, then cancelled on 8th Feb having not received goods, or even an update on my order. Now, another month later, I'm still waiting for my refund. I also paid by bank transfer, so my bank can't assist. I have legal cover through my home insurance which supposedly deals with consumer issues like this, so I'll be contacting them tomorrow. I will also be on to trading standards as something needs to be done to stop them from continuing. Also, has anyone been on to Watchdog? There's a lot of other cases just like this, there's even a Facebook group! Plenty of people to get a case together against them.

H
H
HZK
London, GB
Send a message
Mar 13, 2011 1:22 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Same thing has happened to me! Made a bank transfer for a treadmill in January 2011 and now were in March and they still haven’t got back to me or replied to any of my e-mails since I asked for a refund. I have spoken to a woman twice and a man also and they had always re-assured me that my item would arrive etc, but after a month when they were in breech of the distance selling regulations 2000 contract I e-mailed them and asked for a refund, also did the same in writing and no one has got back to me. I have made a police complaint and also spoken to consumer direct but I want to take more action as they cannot continue to take peoples hard earned money like this, who is with me? I hope we do try and get something done to stop them atleast!

A
A
Anthony James
GB
Send a message
Mar 25, 2011 4:33 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I sent a letter to the company recorded delivery as advised by Consumer Direct on the 9 Mar but it has yet to be signed for. They have advised a send a follow up letter, despite them not receiving the first letter but they said it will help if it goes to court at a letter date. I also contacted both Companies House and the Insolvency Service who have confirmed they have never been registered traders. I will not be beaten on this.

P
P
pipsqueak
Exeter, GB
Send a message
Apr 04, 2011 1:04 pm EDT

This might be helpful to some of you...
Warren's mobile number that I managed to speak to him on is [protected]
I was given another landline number today from Emma his ex wife and mother of his 2 small sons. It is [protected] you might have more luck. Don't get aggresive or threatning it won't work. My cheque bounced last week, but Emma is doing a BACS transfer now...apparantly!
Am going straight to watchdog as I am sure it is the sort of thing they like to get there teeth into. i urge everyone to send all info to Watchdog. Do it on mass and it might have some effect.
There is another community of unhappy people on Facebook page "Eurobroker is a rouge trader" if you want more advice.

T
T
tony1979
Richmond-upon-Thames, GB
Send a message
Apr 08, 2011 2:35 pm EDT

Same problem with a York Aspire treadmill ordered on the 3rd Jan 2011. It's today the 8th April (more than 3 months after) and nothing yet. Fell into the trap of paying for it by bank transfer to save an extra 10% - worng move!

Although email contact was acceptable in Jan and Feb, there was always an excuse after another and promissing that the order was about to be processed. Blaiming the snow weather we had then and the backlog, blah blah blah... I was never able to make contact via the webside 0800 number - left messages but no one ever returns. Email communication has ceased since Feb although several attempts to get an update on my order have been made in writing.

Tried the mobile number above but it's no longer recognised. Tried the home number but it rings and no answer. I will continue to call the home number to see if I can get someone to pick up.

Other thank keeping on trying the home number and webside number and email I don't know what else I can do to get my £300 back... Any help is much appreciated!

M
M
MARJON
Plymouth, GB
Send a message
Apr 09, 2011 5:10 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Contact Trading Standards. As I said before, they are very interested in this 'company'. The Police are another option, Anthony James, above, tried this and said they were interested. Try anyone and everyone to nail this unscrupulous dealer. Good Luck and keep phoning!

G
G
Grrr...
Harlow, GB
Send a message
Apr 12, 2011 8:04 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I'm another one he's managed to con! I bought a treadmill back in January, which suprise suprise, I haven't received! After giving him and his excuses benefit of the doubt I'm now pretty fed up of waiting so have asked for a refund - though judging by everyones comments it's not looking too likely. I understand from another one of his unhappy customers that taking legal action did the trick. I shall be writing to trading standards and Watchdog, I would urge everyone else to do the same!

K
K
Krish1979
Bournemouth, GB
Send a message
Apr 15, 2011 3:08 pm EDT

Hi, I am another one in the same boat, , they havent ordered the treadmill not given refund and it is more than 2 months now, , both their numbers keep ringing but no response, , who should I write to ? Please advise

B
B
been fiddled
grimsby, GB
Send a message
May 10, 2011 10:10 am EDT

i also fell foul of this company please learn from our misgivings dont order anything from them
they are a bunch of frauds you wont get any product you order and you wont get a refund without a lot of heart ache been over 3 months since ordered from them and about 6 weeks since they promised a refund still not come i have informed trading standards who are on the case but will probably ending up taking them to court for my £300

B
B
bulgy
lincoln, GB
Send a message
Jun 15, 2011 4:10 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

hi has anyone gone to small claims court to get the money back and did it work

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jun 16, 2011 12:19 pm EDT

Hi I am also in the same position ordered the treadmill 32 days ago and no response! i have emailed and phoned daily and not evem 1 reply. I have contacted the police and trading standards and now want to try watchdog to try and get an investigation into the company now as this is discusting how he is continuing to get away with this. Please can you all complete a form on watchdog website as the more cases they receive the more likely an investigation will get carried out and this man will finally get what he deserves. http://www.bbc.co.uk/watchdog/gotastory/
Above is the website address.

B
B
bubbly bird
Tadley, GB
Send a message
Jun 21, 2011 12:04 pm EDT

Sounds like i should have read these first!
Same problem, 5 months later still no product or refund.. they are confidence tricksters in their initial communication... i guess this education comes at a cost!
I have sent yet another letter by recorded delivery as per instruction of consumer direct.. i'm so surprised at what they allowed to get away with, i really dont know how they sleep at night other then on a mattress of money stolen from us good folk!
I shall continue to persue, once the bee is in my bonnet then theres no stopping me.. i think i may try the police as mentioned by Marjon.
If it wasnt so expensive to go to small claims court then i'd haul them over the coals... hey, anyone wanna go dutch on a prosecution?!?!

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jun 22, 2011 10:32 am EDT

I have reported this to the police and they feel this is now fraud by deception, they will be passing my details to doncaster police to investigate. Has anyone had any contact with the owner of this company as since february i have not managed to have any contact! Please all report this to the police as this ### needs to be found.

A
A
Anthony James
GB
Send a message
Jun 22, 2011 6:37 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

This was the last email I received on the 10 May 11;

We had a visit from the police, they left. There is no fraudulant activity here whatsoever! Nice try though

This is the current situation: Take it as you will... This has been sent to around 20 people

Dear Customer

At the request of the owner, we are writing to you in regards to your overdue refund for the order you placed with us previously

As our merchant account was closed, and due to the back log we experienced completely out of our control, but due to our suppliers, we have decided, despite all odds to carry on trading through those difficulties

This means anyone waiting for a refund, will be refunded in full at the next available opportunity

As a Sole Trader, Mr Hatton is liable for all refunds personally. Having hit hard times which were out of his control, Mr Hatton had previously sold his house, his car, all he owns to keep the business going, and to personally see that all customers waiting for refunds are not left out of pocket. He currently lives in rented accomodation, and is borrowing his brothers X Registered car. Therefore he has no assets remaining left to sell

We have refunded in the region of £50, 000 since the back log began, and now have 20-30 issues left to resolve, yours included

By ceasing trading, these last remaining customers would not be refunded, please bare this in mind when calling, emailing, leaving reviews. The company will continue to trade untill every last refund has been made. Please be aware, by trading we are still providing goods to paying customers, and are merely using the profits made per item to issue refunds to anyone waiting, sending these in date order.

We are a fully functioning business who merely hit hard times, through no fault of our own. Mr Hatton does not take a salary, nor does he have a lavish lifestyle, far from it. We have a warehouse, staff and offices, and there has been no fraudulant activity taking place whatsoever, never has been, never will be. You are more than welcome to visit us at any time. Trading Standards are aware of our difficulties, and aware we are trading through these with the intention to refund in full any last remaining customers. If you seek advice from Consumer Direct, Trading Standards, Watchdog etc etc, they will advise you to send us a letter with 7 days notice to issue your refund. If this is not processed, they will advise legal proceedings.

In view of this, your options are:

Wait, and you will be refunded in full at the next available opportunity
Issue court proceedings, which will incurr costs, however, Mr Hatton has no remaining personal assets (the company is not able to give goods to bailiffs which are currently sold)
If you decide to wait, you will be refunded, however, please keep in touch with us via email for updates, we are happy to assist. By the company closing, you will not be refunded. We will battle on and on to ensure this does not happen, with your co-operation

Whatever you decide to do, foul/abusive langauge WILL NOT be tolerated. Slanderous reviews containing false information WILL NOT be tolerated, nor will threatening emails, phone calls to our staff. With your co-operation, we can get through the hard times, and you will be refunded.

Many many companies today take the easy way out, saving huge amounts of money. Mr Hatton is a good, honest, hardworking man, and will ensure you are not left out of pocket, again, with your co-operation.

If you let us know your decision by replying to this email, we will process refunds in date order, therefore we look forward to hearing from you

Yours Sincerely

Euro Broker

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jun 23, 2011 11:25 am EDT

Hi Anthony
I have not received this email from eurobroker. How do you know Mr Hatton has had a visit from the police? Did he tell you or the police report this back to you?
By the look of things no refunds will be issued! i wont hold my breath.
Sarah

A
A
Anthony James
GB
Send a message
Jun 23, 2011 6:58 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

This is all his saying. This is mostly likely untrue simply another deterrent. I am currently away but will pursue this on my return.

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jun 24, 2011 10:19 am EDT

I emailed them again yesterday but again no reply! I went on the website and he has stopped trading now.
I will keep on emailing anyway and will let you know what the police report back to me.

S
S
sammyjd
Dudley, GB
Send a message
Jun 29, 2011 10:30 pm EDT

I placed an order with this company in May, I have had no correspondence from them since their first email, containing their bank details. Surprise, surprise the website is now shut down and I think they are now trading as 'fitness & leisure', the website is very similar and the postcode. I stupidly paid via bank transfer, as I thought I would get my goods quicker, duh!
I have been trying to call them for 3 weeks and have sent numerous emails without response. Tomorrow I will call Trading standards and the Police. I am not in the habit of giving my money away.
Thanks everyone for your words of advise.
Sammyjd

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jul 01, 2011 2:16 pm EDT

Hi Sammy
Unfortunately trading standards havent done anything for me- just said to write a letter which has now been returned!
I have put a statement in to the police which they are sending onto doncaster police but i cant see anything coming from this!
I think we all need to accept we will not be receiving our money back.

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jul 02, 2011 3:43 pm EDT

Hi sammy what is thewebsite address you think he trading on?

J
J
JamboPred
GB
Send a message
Jul 02, 2011 10:40 pm EDT

Wow there is a lot of comments since i was last here, for me trading standards were great. At first they put me onto to my local council and then to doncaster trading standards people. They advised me on sending the recorded letter, to which there was no reply and then the trading standards people must have got in contact with "Emma" and a cheque was sent to me for a full refund. So my advise is keep working with trading standards, and try and get this crook onto watchdog! and for the people contacting the police, well done because this is a serious problem, he needs to be exposed.

C
C
Clarkel74
Romford, GB
Send a message
Jul 12, 2011 1:08 pm EDT

I have had the same experience. I also made the foolish mistake of by paying through bacs, which on reflection this has never been a standard purchase method. My order was placed over 34 days ago with no reply to emails and no answer to phone calls. I will now get onto trading standards as advised through many of your comments. I will post my progress. Can't believe they are aloud to trade! Its shocking!

S
S
sarjb85
Birmingham, GB
Send a message
Jul 17, 2011 9:16 am EDT

What trading standards is everyone dealing with? im a using my local one as i was told by consumer direct to call them but my office are saying there is nothing they can do!

S
S
sammyjd
Dudley, GB
Send a message
Jul 18, 2011 1:28 pm EDT

http://www.fitness-and-leisure.co.uk/contact_us.php

A
A
auto27
Bee, GB
Send a message
Jul 21, 2011 12:25 pm EDT

The Treadmill company has gone into liquidation, or so the Doncaster police told me... Making claims is like a lost case. Amazing that this can not be seen as fraud... Warren Hatton should be behind bars.

J
J
john 64
stirling, GB
Send a message
Jul 31, 2011 1:47 pm EDT

same thing has happened to me going to do all i can to expose this crook