Menu
For Business Write a review File a complaint
Choice Home Warranty Customer Service Phone, Email, Contacts

Choice Home Warranty
Reviews and Complaints

www.choicehomewarranty.com

Learn how the rating is calculated

1.3 14 Reviews 1357 Complaints
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

Choice Home Warranty Complaints 1357

ComplaintsBoard
S
6:06 pm EDT

Choice Home Warranty air conditioner

We have been with Choice Home Warranty for a few years and submitted a claim (Claim #75439244) on 6/29/19 for our air conditioner. The service tech came to our house on Sunday 6/30/19 and sent in the paper work and CHW denied the claim. CHW said the reason they denied the claim was the service tech told them that it was a faulty weld that went bad and the Freon leaked out. The service tech never once said that and told us that CHW is completely lying just so they don't have to cover the repair. The service tech said that CHW is known to do this just so they don't have to pay. It took CHW 12 days until we were able to reach anyone regarding our claim. We have spoken to the service tech several times and he has confirmed multiple times that he never said what CHW is saying he told them and also provided us a copy of what he submitted to CHW. CHW owes us $1, 544.00 in order to make this right.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
C
12:25 pm EDT

Choice Home Warranty my ac

Choice Home Warranty covers my home well my AC went out they sent a technician out I was told if it can't be fixed they'll replace it no questions asked, WHAT a lie the tech said it's normal wear & tear CHW claims it's not covered this is THE WORST HOME WARRANTY EVER they lie to get your business and then deny your claim! I HATE this sleezy company

Read full review of Choice Home Warranty and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
M
M
ms allen
US
Send a message
Aug 05, 2019 4:59 pm EDT

checking to see if the check has been mailed for the purchase of my microwave, or how long will it be, my payments are always on time please check into this matter

Thanks
Thelma Allen

M
M
ms allen
US
Send a message
Aug 05, 2019 4:52 pm EDT

checking to see if the check has been sent out for my microwave, it is very inconvenient without it. please let me know something you get my payment every month and on time thanking you in advance about the matter

Thelma Allen
2217 Iverson St Temple Hills Md 20748

ComplaintsBoard
C
10:04 am EDT

Choice Home Warranty service contract

Purchased contract from representative who then e-mailed me the contract. Review of contract revealed that they did not cover roof a/c. I called back immediately and e-mailed cancellation to KJackson. When I called, i was given the option of waiting or receiving recall in order of call. Never heard, but when I checked my phone the following am, saw they had called back after I had gone to bed. I called the following day and advised of need for cancellation and was told it would be done in 3-5 business days. Today, still no reversal on my credit card, called again, spoke with Richard (manager) who then advised me that it would be 10 to 15 days for credit. Asked to speak with his supervisor, and he claimed he didn't have one...Stated he reports directly to corporate. I then asked name and e-mail and telephone number of President, who Richard then claimed he was not at liberty to disclose. He did give me the address to contact by regular mail. What a joke.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
A
12:01 am EDT

Choice Home Warranty air conditioner and dishwasher

I called choice for the first time in two years of having a contract with them for my oven . The technician came and said I had to pay $120.00 before he could even look at my problem, I called choice home warranty and informed them of the situation and they told me to pay only the $60.00 and they would pay the other $60.00 . I informed them when I called that it was a wall oven and the cost would be for two people to do the job . When the technition came back with the parts he could not get a helper to remove the unit and he asked my Daughter to help him, which she did and when she asked him for the $60.00 he said it was for your benifit . I called another time for the air conditioner and when the HVAC company came he added freon without asking me and wnted me to pay him for it I called Choice home and informed them of the situation and was tol that since they donot cover checking the line for leaks they declined my service . I called the next week for my dish washer and told them my dish washer door would not close and therefore could not use it, They informed me that they donot cover macanical problems . What are they in buissiness for if they dont cover those items . I would not reccommend them to my worst enemy .

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
E
1:12 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I called in a service call for my A/C not cooling. I called my own repair guy and discovered that the fan and the fan module was not working. The module control the variable speeds. I called in and my service guy spoke with claim department about the repair. Choice agreed to reimburse for the fan. Later to discover the module did not work . Service guy...

View 0 more photos
Read full review of Choice Home Warranty
ComplaintsBoard
R
12:26 pm EDT

Choice Home Warranty choice home warranty

This company is a scam. They tell you coverage is comprehensive, but if you read the fine print, nothing is covered. I purchased the warranty specifically for my AC, and specifically asked if the age of the system mattered because my system was old. When it went out due to normal wear and tear, it wasn't covered because the system had rust on it. 2 separate AC contractors confirmed that the rust had no affect on the system going out, yet they still wouldn't cover it. Save your money, I wouldn't recommend Choice home warranty to anyone.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
A
11:02 pm EDT

Choice Home Warranty home warranty

On 6/30/2019 I filed a claim with Choice Home Warranty to have either my A/C Unit repaired, if possible, or replaced. The unit is about 35 years old or older. I have done my best to keep the unit in working order long after it should've been retired. Any internal damage would be considered normal wear and tear due to the age, right? Yea, so I thought and so have many other warranty companies. They set up for a tech to come out on 7/3/2019 between the time of 7am - 11am. I had to take unpaid time off of a new job to wait for the tech to show up, because having a working A/C unit in AZ is a necessity. 11:30am came and no phone call from the tech or company and no one had shown up. Called the a/c company and was told the tech was running about an hour behind. I contacted CHW and asked them to get another tech out to my house as it is apparent this one was not coming. I know, they said they were running about an hour behind, but something in my head told me that was a lie. CHW wouldn't do anything to help. 1pm approached and still no one had shown up or called. Called the a/c company again, and this time no answer. I left a voicemail asking for a return call to let me know what was going on. No return call. Ever. I continued to contact CHW for assistance and kept asking them to get another tech out. They kept refusing and kept insisting the tech was coming to my house that very day. I waited and waited and waited and waited. I was being held hostage in my own home, not being allowed to go anywhere in case the tech decided to finally show up. Talked to CHW again after 5pm, asked again to get another tech out. They said they couldn't as it was too late in the day, yet I had been asking since about 5-6 hours before that for them to get another tech out. Beginning to think they only had one company on contract and only one tech working at that company. CHW said they would contact the a/c company again and asked what was going on and they would call me back. No one ever called back. 7pm came and I called the a/c company and it went to voicemail. They were already closed for the day. Called CHW and they were closed for the day. 9pm came and the tech finally called and asked if I wanted him to still come by. I told him that it didn't matter if I wanted him to or not, but I needed him to and expressed to him, also, that I took an unpaid day of work off that was supposed to only be a half day, at most, and I needed him to look at my A/C. He said he promised he would be by at 9am on 7/4/2019. I said ok and let him know that I needed him to be by in the morning. 7/4/2019 comes and 9 am happens and he doesn't show up. 9:30am comes and still no show and no call. Called him and he stammered as he told me he was 20 minutes out. He finally showed up and stayed less than half an hour. Stated that my A/C did in fact need to be replaced and he would highly recommend this to CHW. Stated that my condensation line looked a little clogged, so he said he cleaned it out. My A/C unit as it used to for about 2 hours, then back to running constantly and not cooling down my house. Friday afternoon CHW informed me that my claim was denied because the damage to my 35 year old unit wasn't due to normal wear and tear. Sad thing is, everything I have filed a claim with them on, seems to be damaged by something that is not normal wear and tear. They cover absolutely nothing. I filed an appeal and begged them to reconsider. They came back on Saturday with a decision late afternoon, mind you I had emailed my "Case Manager" twice and called once and never received a response. They said all they would do, and it was a gift, was send me a check in about 30 days for $550 towards the repair/replacement of my A/C Unit, claiming that my A/C unit would normally last up to 50 years if taken care of properly. Unfortunately, according to every HVAC company I have spoken to in AZ, I was lucky my A/C unit last 35 years, because that was about 15 years longer than it should have. If you check out their Yelp page, you will see all the complaints of people in situations just like mine. They don't cover anything at all. If you google it, you can also find, that they have been found to incentivize/pay consumers to leave positive reviews to boost their ratings. I don't have anything I can provide as far as photos or correspondence, because the correspondence was done in their website/portal. I can't provide you photos of the damage in my A/C unit, because it's inside the unit and no one provided me photos, but you are more than welcome to come take a look at it with a professional though. At your cost, of course.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
K
12:40 pm EDT

Choice Home Warranty Hvac

My motor mount bracket broke on my air conditioning unit. When it broke apparently the squirrel cage hit the housing and is out of round/balance. Choice denied the replacement of the squirrel cage. As I understand it Choice is saying this is normal wear and tear. How is that possible. Are you telling me that all your advertising is false. I hope that you can resolve this situation quickly. I am contacting any complaint division that will listen to me.
I can believe that you advertise like you do and then turn around and do this!
In the mean time my house is approaching an internal temperature of 95 degrees and is threatening life and safety!

Ken Guglielmo
14048 E. Hay Bale Trail
Vail, Az
85641
Claim #[protected]

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
D
12:39 pm EDT

Choice Home Warranty Payment of new HVAC equipment

We installed a new unit for the agreed price of $2450. After the work was done, Choice sent a check to the homeowner for $412.00. We called and they said unfortunately your customer opted for choosing their own contractor (us) so that is all we are paying. Then they said, you have to collect the balance from the owner and then we will reimburse them? Make sense? Me thinks not. The customer said, we have no money to give you, we're sorry you were lied to by Choice. They need to be put out of business, they screw their own customers too.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
B
10:10 pm EDT

Choice Home Warranty home warranty

I purchased a home warranty contract from choice home warranty on or about 6/15/2018 with a "free look" period. I rejected the initial contract (in writing and according to their stated procedures) because it contained a $500/year limit of claim payments. I was contacted by mr. Melvin allen and offered a new contract with no limit, and a second free look period. I accepted this contract after confirming that it did not contain any limit of claim payments.

On 6/6/19, I contacted choice regarding a claim where water was spewing from the pool filter tank lid. They allowed me to use the reimbursement option so I could call someone local and have it repaired immediately. The technician called choice from my home and explained that the water was leaking from the filter tank lid. The choice rep. Was using screen prompts for his questions and did not understand the pool filtration system components. The choice rep. Misrepresented what the technician said and entered a diagnosis that the "filter casing is cracked," which allowed choice to determine the repair to be excluded from the contract. The filter casing is a separate component from the tank lid. The filter is held together by its casing and sits inside the tank which is closed so that water can circulate through it.. The water was spewing from the lid when the tank was closed, and the filter cartridge was not evaluated because the cause was due to the lid. The technician advised the equipment was in fair working order, and the damage was due to weather and normal wear and tear. We immediately called choice back and began an appeal of the denial, with the technician giving additional information to clarify the matter. I then faxed, mailed and emailed the owners manual for the pentair filtration system with pictures of the tank with the lid open and closed, and the filter cartridge inside. I also included a picture of water spewing from the tank with the lid closed. (attached) I demanded mediation/arbitration according to the contract terms repeatedly.

After 2 weeks of telephone tag and games from the choice rep. Douglas latham, we finally spoke on 6/19/2019, at which time he reviewed the notes and confirmed that the diagnosis entered by the choice rep. Was not consistent with the notes and misrepresented the component damaged. He confirmed that the tank filtration system was a covered item, but claimed my contract had a $500 limit so they would not pay in full. I argued that my contract did not have a limit, and shortly after, forwarded the email from melvin allen with the contract I accepted containing no limit on claims payments. I attempted to return calls for several more days, and finally spoke to a laneisha on 6/24/19 who stated that mr. Latham was only offering me $500 to pacify me, because I was being so difficult and refused to accept that the repair was not covered. I explained that this was not the conversation I had w/mr. Latham, and that this is a dishonest and fraudulent manner of doing business. She then offered to refund the entire premium and terminate the relationship, (without making payment of this claim of $890.02). I told her I would consider this offer when I saw it in writing, and she stated it would be sent to me and confirmed my email address.

Choice has failed to respond or send me payment of the claim, refund or any documents, yet they continue to send me daily marketing and referral emails. The conduct rises to the level of a fraud and the company reps. Should be reported for participation in a crime to defraud homeowners like myself. I have excellent documentation of this matter.

Read full review of Choice Home Warranty
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
A
1:10 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Choice Home Warranty contractor not receiving payment for services received

We provided services for chw for pumping out a septic tank in april 3, 2019. This was our very first job with chw and will be the last! We told chw what our prices were to service and also put them on the vendor application as well. Chw then assigns us a work order and we responded to the call and had to reschedule as chw did not tell us that the lid was not exposed. We then received another work order and responded again and pumped out the septic and was told by chw to not collect money from homeowner. We then billed chw for our services and entered the invoice in their system that is not user friendly. I waited 30 days for payment as the terms in the contract state payment 30-45 days and the customer service agent said chw didn't have our invoice to resubmit it so I did again for the second time. I just called today as I was hung up on from two different csr from chw that were extremely rude. We have not received our payment for services as of today 6-26-19 and will never do another job for this company! Contractors beware they do not pay and change their terms and conditions for their benefit! This needs to stop asap because there will be no contractors that will want to help chw!

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
E
11:41 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Choice Home Warranty home warranty

They're liars, they will completely falsify reasons to deny your claim. When you present them with evidence that they are lying, they will just repeat their lie and then cut off contact. Beware. Any expensive claim will be denied regardless of the circumstances. You'd be better off going to a reputable company or just putting what you planned to put into a premium into savings to pay for future repairs. The way the scam works is you pay the premium, then you pay a deductible to get a technician onsite each time whether they decide to cover the repair or not. They might cover a small repair where you already basically paid for it with the deductible, but any claim over a certain threshold will be universally denied. Look at Yelp or the Better Business Bureau for real reviews (1 star) They brag about their consumer affairs score, but they are Consumer Affairs "accredited". Which means they pay Consumer Affairs a subscription fee to help manage their reputation. Look for an unbiased source.

I called in for an air conditioner not turning on. They sent out a tech a couple days later to look at it. I paid the deductible and he advised us that the compressor had failed noting the age of the unit and submitted the claim and diagnosis to CHW. CHW denied the claim citing owner maintenance as the catch all, subjective loophole to avoid paying the claim. We called the tech that looked at the unit and asked if he submitted that diagnosis. He said he did not and sent the following statement by email:

Choice home warranty issued a work order to look at your air conditioner on June 18, 2019. (Redacted) arrived and diagnose the problem as a failed compressor. The cause of the failure is unknown. (Redacted) submitted a diagnosis with cost to choice home warranty for compressor replacement. Diagnosis was denied.

I appealed the rejected claim and was assigned a case manager. I supplied the technician's statement and was was still denied. Initially, the rep claimed that the technician told them that it was a user maintence issue until I shared that I knew that was not true and I have evidence that her statement was false. The story then changed to "we have pictures from the tech that we based the determination on.". When I demanded the pictures or any evidence supporting their determination, the rep told me that I am not allowed to see those, they are for internal use only. As I continued to press for a reasonable explanation, the rep hung up on me. She also did not return or acknowledge any of the 3 emails I sent her. She called my wife once to tell her it was denied, but did not call me directly until the day after I called, left a message, and called the main number demanding an explanation.

Since then I've had another company can me out and look at it, and they agree that this was not a maintenance issue. I filed a BBB complaint and consumer affairs complaint. I keep being told that someone will reach out to me. It's been 3 days. Nobody is reaching out

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
M
6:16 am EDT

Choice Home Warranty overall experience

I has spoken with Eric in your sales department on May 24. I currently have American Home Shield. There were questions that I asked prior to accepting the contract. One was I wanted the policy to start on July 1st. Second was I asked if we could receive a bill instead of doing automatic bill pay. I was told yes that was no problem. Them my account got charged for June 24 in error. I was told to call Eric anytime I had problems. He immediately transferred me to someone else who then transferred me to someone else. All I kept hearing was "We are Number 1". I was then told that there was no way they could bill it all had to be set up as automatic bill pay. My Mom actually pays this and she has to base the payment on her finances. We have been with American Home Shield for over 12 years and have never been late. I understand policy. I would have even worked around that. I just would like for an apology from Eric in sales and not to be made like I was just a commission for him. I am getting the money back that was taken in error. I just feel like because your company is "Number 1" you don't care about the little people. I feel bad that I have talked to numerous people that have American Home Shield and telling them switch.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
A
11:08 pm EDT

Choice Home Warranty home warranty

The company doesnt really cover you for big ticket items. I have had other warranties and their replacement guarantee actually carries some value.

All choice does is look for excuses to reject the claim. I filed two claims and both were denied. The last one was for AC unit which was working great for last 2 summers (since I bought the house). It failed after 6 months of my contract with Choice. They rejected the claim saying its not "normal wear and tear". I saw many complaints like these. Wish I had seen them earlier.

Please refrain from using their services. They wont cover you !

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
M
3:40 pm EDT

Choice Home Warranty three separate 3 year plans

Have (3) plans and all three have had claims that technicians and staff treated as a nothing matter.

1. 2times for same reason a second technician had to be disbursed to fix the issue (garbage disposer) that should've been done correctly the first time. Then another claim (air condition), whereby our technician of choice was talked badly about to us and about 4-5 different people contacting us that includes a case manager.

2. At other policy location dryer issue, although the technician was rude and disrespectful this particular case manager resolved this satisfactory.

3. Third policy technician didn't show, rescheduled still didn't show and said was in traffic for some 3 hours later then rescheduled for a different technician who was scheduled into the next week and came and the issue (plumbing clogged) still is unresolved even telling our senior parent to go get a declogger and a bunch of other unscceptable complaints that pipes are old, etc

I ask all of you who has posted complaints - to come together and file a class/group legal complaint against Choice.. If interested you can contact by email:
[protected]@yahoo.com

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
S
5:18 pm EDT

Choice Home Warranty air conditioning system.

I purchased a three year policy with Choice Home Warranty on April 2018.
My Air Condition system stopped working on June 17, 2019. I contacted Choice Home Warranty and after no air for 6 days, a technician finally came out and determined that the unit could not be repaired and I would need a new system. Choice refused to do anything citing exclusions. I asked for a refund and they refused. If there is ever a class action suit, please include me.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
D
12:22 pm EDT

Choice Home Warranty air conditioner

I purchased a three year contract with choice one yearago. I submitted a claim for my air conditioner on 5/18/19. It took three weeks before a technition showed up and another week for choice to deny my claim to replace the compressor in one of my units. They came up with some lame excuse to say that the compressor hadn"t been properly ventilated which caused a 13 year old compressor to go out. Please do not purchase this warranty. This is a fradulant company that is only intented to rip people off...

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
D
8:33 pm EDT

Choice Home Warranty denial of claim for a/c repair

June 18, 2019. Our A/C unit failed and we requested service through Choice Home Warranty (CHW). The service technician diagnosed the problem and submitted that information to CHW for approval to complete the repair. CHW denied the claim based on a very specific exclusion in the contract. The part, thermal expansion valve, is a critical component to the A/C. Without it, the unit will not function at all. I truly believe that due to the fact that this component that is needed is very expensive to replace, CHW specifically identified it as a non-covered repair so that they could avoid covering it when and if a claim is submitted. We will be paying the vendor for this repair because we need to have the A/C operational again. The question is why have a home warranty policy if when you really need the assistance, it is not available. This rejection of a claim for service is not the first. It seems that CHW will only cover those repairs/replacements that are the least expensive. I would very much like CHW to cover the cost for completing the repairs.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
W
5:16 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Choice Home Warranty the plumbing company you sent to me

You sent me a plumber that did not speak one damn word of english. I'm in america I speak english not russian like the service man. He could not fix my back up (used a tiny little hand snake) and I was charged $65.00 for. I was told my on of your rude managers that it was perfectly fine to send a service person that did not speak english and they were not refunding my $65.00.
They are suppose to send $200.00 for me to get my own plumber and after it didn't come for two weeks I call to find out it take a whopping 30 days to receive! So I have to wait for 30 days to get a plumber to and live with a backed up toilet for 30 days.
Great customer serv ie choice or not so choice if truth was known.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review
ComplaintsBoard
S
10:13 pm EDT

Choice Home Warranty denial of claim

I was denied of a claim which is 100% valid. This is not a first time. Every time I have an issue your company finds a reason delay the process as much as they can and then deny it. Your case manager doesn't even have the time to answer the phone call. Why not have an inspection done to see what all appliances are being insured and whether it will be worthwhile for you run and feed your ppl? The ac technician you sent clearly states that my ac is just regular wear and tear and you do not want to accept it. What will you accept? Like the last ac if I replace it myself and do not bother calling you after paying my premium I am sure you will call me your best customer. I can pay my repairs myself why do I need to buy a silly plan from you and fight with your company? I have already reaching our legal assistance as I don't mind paying for it and I know that your company is making false promises and wrong advertising.

Read full review of Choice Home Warranty
Hide full review

Choice Home Warranty Reviews 0

Looks like Choice Home Warranty has no reviews yet.
Write a review
Subscribe to receive notifications of all new customer feedback

If you represent Choice Home Warranty, take charge of your business profile by claiming it and stay informed about any new reviews or complaints submitted.

👉 Claim your business

About Choice Home Warranty

Screenshot Choice Home Warranty
Choice Home Warranty offers home warranty plans covering the repair or replacement of major home systems and appliances. Their services are designed to mitigate unexpected costs for homeowners. Plans typically include coverage for items such as HVAC systems, electrical systems, plumbing, and kitchen appliances, with options for additional coverage.
How to file a complaint about Choice Home Warranty?

1. Log in or create an account: To begin, please ensure you are logged in to your ComplaintsBoard.com account. If you do not have an account, you will need to create one by clicking on the 'Sign Up' option and following the registration process.

2. Navigating to the complaint form: Once logged in, locate the 'File a Complaint' button situated at the top right corner of the website and click on it to access the complaint form.

3. Writing the title: In the 'Complaint Title' field, provide a concise summary of your main issue with Choice Home Warranty. This title should be clear and to the point, allowing readers to understand the essence of your complaint quickly.

4. Detailing the experience: In the complaint details section, describe your experience with Choice Home Warranty thoroughly. Mention key areas such as customer service interactions, the quality of the service provided, delays, or any miscommunication. Include specific details about transactions, such as service dates, warranty coverage issues, and any refusal of claims. Clearly articulate the nature of the problem, steps you took to resolve it, including any communication with Choice Home Warranty, and the company's response or lack thereof. Explain how this issue has personally affected you, such as financial loss or stress.

5. Attaching supporting documents: Attach any relevant documents that support your complaint, such as correspondence, receipts, or contracts. Please ensure you do not include sensitive personal information in the attachments for your own security.

6. Filling optional fields: Use the 'Claimed Loss' field to indicate any financial losses you have incurred due to the issue. In the 'Desired Outcome' field, specify what resolution you are seeking from Choice Home Warranty, whether it be a refund, repair, replacement, or other forms of compensation.

7. Review before submission: Review your complaint for clarity, accuracy, and completeness. Ensure that all the information provided is true to the best of your knowledge and that your desired outcome is reasonable and clearly stated.

8. Submission process: After reviewing your complaint, click the 'Submit' button to file your complaint against Choice Home Warranty on ComplaintsBoard.com.

9. Post-Submission Actions: After submitting your complaint, make sure to monitor your account for any responses or updates. ComplaintsBoard.com may notify you of any replies from Choice Home Warranty or other users, and you may need to provide additional information or follow-up actions.

Overview of Choice Home Warranty complaint handling

Choice Home Warranty reviews first appeared on Complaints Board on Apr 23, 2008. The latest review Failure to honor their warranty was posted on Mar 2, 2025. The latest complaint Hot water heater and furnace. was resolved on Nov 24, 2020. Choice Home Warranty has an average consumer rating of 1 stars from 1371 reviews. Choice Home Warranty has resolved 92 complaints.
Ratings on other review websites
Trustpilot
Trustpilot
3.9
46813 reviews
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service
  1. Choice Home Warranty Contacts

  2. Choice Home Warranty phone numbers
    +1 (888) 531-5403
    +1 (888) 531-5403
    Click up if you have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 531-5403 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 531-5403 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 531-5403 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 531-5403 phone number
    Inquiries
    +1 (888) 373-7924
    +1 (888) 373-7924
    Click up if you have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 373-7924 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 373-7924 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 373-7924 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 373-7924 phone number
    Support / Claims Department
    +1 (800) 816-2688
    +1 (800) 816-2688
    Click up if you have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (800) 816-2688 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (800) 816-2688 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (800) 816-2688 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (800) 816-2688 phone number
    Consumer Sales
    +1 (888) 275-2980
    +1 (888) 275-2980
    Click up if you have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 275-2980 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 275-2980 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 275-2980 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached Choice Home Warranty by calling +1 (888) 275-2980 phone number
    Real Estate Sales
    More phone numbers
  3. Choice Home Warranty emails
  4. Choice Home Warranty address
    1090 King Georges Post Road, Edison, New Jersey, 08837, United States
  5. Choice Home Warranty social media
  6. Andrew
    Checked and verified by Andrew This contact information is personally checked and verified by the ComplaintsBoard representative. Learn more
    Mar 04, 2025
  7. View all Choice Home Warranty contacts
Choice Home Warranty Category
Choice Home Warranty is ranked 53 among 464 companies in the Insurance Services category

Our Commitment

We stand for unbiased reviews

We make sure all complaints and reviews are from real people sharing genuine experiences.

We help resolving issues

We offer easy tools for businesses and reviewers to solve issues together. Learn how it works.

We advocate freedom of speech

We support and promote the right for reviewers to express their opinions and ideas freely without censorship or restrictions, as long as it's respectful and within our Terms and Conditions, of course ;)

We ensure transparent and fair ratings

Our rating system is open and honest, ensuring unbiased evaluations for all businesses on the platform. Learn more.

We care about your privacy

Personal details of reviewers are strictly confidential and hidden from everyone.

We are easy, free and open to everyone

Our website is designed to be user-friendly, accessible, and absolutely free for everyone to use.